Scenic Flights starting from 7.000 HUF/person!

english version>

Dunakanyar - Vártúrák - Kékestető - Balaton

Ebédelj a tengerparton, leszállópálya a strandon!

SZÜLETÉSNAP - LEÁNYKÉRÉS - PEZSGŐJÁRAT

2009. december 16., szerda

Szlovén tengerpart

Szlovénia nem elsősorban tengerpartja miatt ismert és kedvelt a magyar turisták körében. A hegymászók, raftingosok, siklóernyősök paradicsoma, de a romantikus séták kedvelői is mindent megkaphatnak Bled tava mellett, vagy Ljubljana hídjain sétálva. Mi ezek felett a tájak felett elrepülünk csupán, de így is ízelítőt kapunk szépségükből.

A szlovén tengerpart 22 kilométer hosszú, ám ezen a kis területen is mindent megtalálhatunk, amiért érdemes ide utazni egy kellemes nap vagy hétvége eltöltéséhez.

Szlovénia nagy előnye, hogy velünk együtt belépett a schengeni övezetbe, így bármelyik magyarországi reptérről mindenféle határellenőrzés nélkül szabadon repülhetünk hozzájuk.

A szlovén tengerpart három fő részből áll, melyeket repülővel érkezve könnyen felismerhetünk a magasból.

Koper, a kikötőváros és iparnegyed :

Piran, az óváros:

Portorozs, a szállodasor és kaszinók:

Portorozs után, hatalmas sólepárló telepek szomszédságában fekszik a repülőtér.

A repülőtéri fogadóépületben grappával, a helyi törkölypálinkával köszöntik az utasokat és saját taxijukkal segítenek a városba bejutni. Ha csak egy tengerparti ebéd és fürdőzés miatt vagyunk itt, akkor elég Koperig autóznunk, de ha az estét is itt töltjük, akkor mindenképpen érdemes a középkori emlékekben gazdag Piranig mennünk. Itt a nyüzsgő, velencei hangulatú főtér kávézóiban átadhatjuk magunkat a mediterrán életérzésnek. A tengerparti sétányon elfogyaszthatjuk vacsoránkat, vagy ugyanitt strandolhatunk is.

Mivel a portorozsi repülőtér rendelkezik határnyitási joggal, innen akár Horvátország felé is folytathatjuk utunkat. De ha már hazafelé visz az utunk, akkor is szép emlékekkel lettünk gazdagabbak.

Repült idő: útvonaltól függően 5 óra 30 perc és 6 óra 30 perc között.